Vezetni tanulok (2. rész)

 2012.03.21. 11:34

Az autósiskola-, mint minden más- jól szervezett és precíz. Odamész, befizeted (nem olcsó- 800 euró körüli), rögtön mondjak, hogy mikor hova menj, kapsz könyvet, CD-t, felhívnak, sms-t küldenek. 

Elméletben.

Gyakorlatban, ha nem keleti tempóban akarod a jogsit megszerezni(értsd, egyszer majd lesz)  mert nem adminisztráltak le, nem arra a telepre raktak, ami jó neked, hanem a város túlsó felébe, ha nem szeretnél felesleges órákon reszt venni, hogy a vizsgád előtt 5 perccel derüljön ki, hogy mégsem vizsgázhatsz, mert nem hallgattad meg az  x előadást, akkor ide sem árt a szokásos erőszakosság

A magam részéről megfogadtam a kollégám jótanácsát, akinek szintén van némi gyakorlata az itteni életben. Reggel nyitáskor, ha kellett, ha nem, ott voltam az autósiskola telepén és addig nem szálltam le az ügyintézőről, amíg a legoptimálisabb megoldást nem tálaltuk meg… így egész gyorsan haladtam, de meg így is volt olyan, hogy majdnem megszívtam:

Megkaptam az időpontom, fel 8 parkolási vizsga, utána ki vagyok írva az elméleti tesztre fel 12-re. Próbáltam korábbra tetetni, mert a munkahelyemen nem toleráljak az ilyesmit, de nem ment, gondoltam majd megoldom… Odamegyek negyed 8, ügyintézők sehol, ücsörgök a pakisztániakkal tele váróban. (a szagon mar rég nem lepődöm meg, pedig rohadt büdösek tudnak lenni…) Egyszer csak elkap egy rossz érzés, vagy inkább a rutin miatt eszmélek fel, gondoltam körbenézek, hogy mi van… Hátrasétálok a telep hátsó udvarába, persze, hogy mar javában zajlik a parkolási vizsga… Megkérdezem az embert, akinek papír van a kezében, hogy ez most tényleg az, aminek látszik? Mondja, hogyne, mar pattanjak is az autóba, mutassam, mit tudok… Majdnem egy- null lett oda, védőhiba, hál istennek kapufa… 

Viszont amikor a parkolással megvoltam (öt féle parkolás egy óra alatt), felmentem az emeleti számítógépes vizsgaterembe a fel 12-re kiirt elméleti vizsgám helyszínére- ekkor volt fel kilenc-, hogy hello, jöttem. Mondja, az ember persze üljek csak oda a géphez, mar kezdhetem is…  Nyolcötvenre kész voltam, kilencre be is értem az irodába… Így kell ezt csinálni… Végül csak ide lett egy – null…

Most mar mehetek a forgalmi vizsgára, az állami vizsgabiztosnál... Hat kíváncsi leszek

folyt köv...

A bejegyzés trackback címe:

https://dubaimaskepp.blog.hu/api/trackback/id/tr374330336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.04.03. 01:47:50

Jéézusom, szerintem egy preciz népséghez tartozó külföldi (német, skandináv, stb...) hanyatt-homlok menekülne pár nap után, nem? :D

Dubaimaskepp · http://dubaimaskepp.blog.hu 2012.04.03. 11:05:12

Ez egy ilyen vilag... meg kell szokni. Pontosabban meg kell tanulni. Pont errol szol egynehany posztom.

Van aki nem birja, az idegosszeomlast kap 2-3 ev alatt es elkoltozik mas videkekre:)

(bocs az ekezetert, csak az egyik gepem tud magyarul...)

bushi 2012.08.19. 10:52:17

Az lenne a kérdésem hogy próbálta-e már valaki más EU országban honosíttatni a jogosítványát (pl. UK - egy cím kell hozzá meg egy nyilatkozat hogy 185 napja az országban vagy - persze senki nem ellenőrzi) szal ha megvan mondjuk a UK jogsi akkor azt itt beváltják UAE jogsira vagy kell hozzá egy UK útlevél is? Ha bárkinek van eről infoja kérem írjon ide: istvan.busak (kukac) gmail.com köszönöm!

baro_ur 2012.08.24. 07:39:44

Nekem osztrák jogsim volt magyar útlevéllel. Természetesen nem váltották át UAE jogsira, kellett volna hozzá egy osztrák útlevél is. Az ítélet: 8 óra vezetés oktatóval, 3 elméleti óra, parkolási- elméleti és rutinvizsga.

A feleségem még rosszabbul járt a magyar jogsi magyar útlevél kombóval, neki 20 órát kellett vezetnie és a fent említett vizsgák mellett még egy un. "assessment" tesztje is volt.

Az egésznek eléggé lehúzás szaga volt, legomboltak rúlunk rengeteg pénzt. Mert ugyan ne mondja nekem senki, h egy brit aki egész életében az út rossz oldalán vezetett jobban boldogul itt mint egy magyar, és neki kb 20 perc alatt átváltják a jogsiját helyire. De nem is ez a legidegesítőbb. Hanem az, h még a románokét is...
süti beállítások módosítása