Olvasom, hogy a kormány már megint vissza akarja szorítani a diplomások kivándorlását…  Persze adminisztratív eszközökkel, nem ám jobb feltételeket teremtve otthon. És kikiáltva gonosz ingyenélőknek az eltávozókat.

Azok a politikusok, szociológusok, akik ilyeneket leírnak, szerintem nem olvassák a külföldi magyarok blogjait (lásd pl. origo határátkelő)  nem találkoznak külföldi magyarokkal.  Nem veszik figyelembe, hogy a most távozók, szemben mondjuk az ötvenhatban kivándorlókkal- saját döntésükből mennek, többnyire gazdasági okokból. Mondhatnánk gazdasági kényszerből.

balaton.jpg

És itt a lényeg a tudatosság, a saját döntés. Nagyon sok olyan magyarral beszélek itt, olvasok tőlük, akik baromira nem akarták elhagyni az országot.  Szerettek otthon élni. Küzdöttek otthon. Újra meg újra… buktak és felálltak. És továbbra is csak a megélhetés határán egyensúlyoztak. De tehetségesek, bátrak voltak és keresték az újabb és újabb lehetőségeket. Aztán egyszer csak a következő lehetőség pár ezer kilométerrel odébb tűnt fel. Bár nehéz döntés volt mindent hátrahagyni, mentek.

Ne legyenek illúzióink. Akik így mennek el azok nem gondolnak jó érzéssel Magyarországra…  mert évekig azt a visszajelzést kapták otthon, hogy nem vagy elég jó, hiába küzdesz, nem érdemelsz többet. Aztán elmennek külföldre és rájönnek, hogy nem bennük volt a hiba. Ami egyrészről jó érzés. Másrészről csalódás. Csalódás a magyar valóságban…Csalódás Magyarországban.

Ennek pszichésen elég demoralizáló hatása van.

Gondoljunk csak bele egy példán keresztül: Él egy kissrác egy faluban. Esténként fest. Az apja minden nap elmondja neki:  Fiam a festményeid szarok, nem jók  semmire, tanulj inkább tisztességes szakmát, legyél asztalos vagy ács. A gyerek persze szép lassan elhiszi.. Aztán egyszer véletlen kimozdul a faluból, valaki megnézi a kepeit es kiderül, hogy ő korának a legnagyobb festője. Hogyan fog visszagondolni az apjára, a falura? Hát nem szeretettel…

Félreértés ne essék. Szeretem Magyarországot. A Balatont, a hegyeket, a szőlőket, a Kiskunságot, a Tiszát… szeretem az ízeket, a szagokat, a tájszólásokat  az embereket…

Csak ebbe most már mindig beleront a csalódottság érzése. Mert most már megtapasztaltam, milyen egy működő világban élni, értékesnek lenni, becsületes munkáért elismertnek lenni. Ez az ami otthon nincs meg. Ezért keresi máshol a boldogulást több ezer (és egyre több ) magyar.

balat.jpg

Címkék: külföldi élet munka magyar gazdaság külföld kormány expat munkanélküliség lehetőség hozzáállás megélhetés kivándorlás elhagyni országot diplomások bátrak tehetségesek Magyarország Balaton kivándorlása Csalódás

A bejegyzés trackback címe:

https://dubaimaskepp.blog.hu/api/trackback/id/tr744665636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

épészmérnök 2012.07.19. 16:34:56

@Környezettudatos: ez a bölcsészellenes duma a legújabb agitprop szöveg.
Bölcsészek nélkül nincs fejlődés, drága. Értelmesen beszélni, és írni mindenkinek meg kell tanulnia. Ha vállalkozol, vagy önéletrajzot írsz, a szöveged árulkodni fog a szellemi nívódról. A helyesírást, nyelvtant, fogalmazást nem a műszaki egyetemen tanítják.
Ha tévét, filmet nézel, annak a tartalma nem műszaki termék, hanem szellemi, amit szintén bölcsészek állítanak elő.
Soroljam még?
Ez a kormány mindenkit mindenki ellen fordít, mert az neki hasznos. Ne vegyétek be a jól hangzó propagandát.

Főgebra 2012.07.19. 16:41:29

Nem tudom mit csináltatok a honlappal, de kb a mecsete? poszt óta, ha kinyitom a posztot a szöveg eltolódik balra és így olvashatatlanná válik!! Becsukott állapotban olvasható! Böngésző Firefox 12.

O.D. N.SZ.B. 2012.07.19. 16:43:08

Sajnos, mint annyi sok kérdés ez is hiszteizált szép hazánkban. Bizony most jött el az ideje annak, hogy a magyar szabadon dönthesse el, próbálhassa meg eladni munkaerejét legalább Európában. A lehetöség és a kényszer találkozása divatot szült. Most "mindenki menni akar". Aztán rájönnek, másutt is lehet a kolbász kerítésböl, és sokan visszatérnek .... Reméljük a java jön majd, tapasztalatokkal, kapcsolatokkal, nyelvtudással gazdagodva!

basel 2012.07.19. 16:44:59

Külföldön élő diplomás fiatal vagyok én is.
A poszt azt sugallja, írója nem vett részt itthon az államilag támogatott oktatásban. De azért látni kell, hogy a makroszinten jelentkező diplomás elvándorlás inkább a hozzám hasonlóakból áll, akik itthon megkapták az "ingyenes" (de legalábbis államilag támogatott) diplomájukat, aztán egy-két év után távoztak külföldre.
Nos ők (mi) megkárosították az országot a diplomájuk árával. Egy ilyen tendencia ellen tanácsos fellépni állami eszközökkel, még ha nem is túl szerencsés a kormány által kisütött válasz.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.07.19. 17:16:29

@kovi1970: A probléma az, hogy az átlagember úgy gondolkodik, mint te.

Külföldön is mindenhol korrupt politikusok vagy diktátorok vannak, bármerre mész.
Az átlagember mentalitása határozza meg az ország mindennapi életét és az képes egy népet sikeressé tenni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.07.19. 17:24:42

@épészmérnök: "Értelmesen beszélni, és írni mindenkinek meg kell tanulnia."
Pontosan. Azonban ehhez nincs szükség bölcsészekre, csak egy-egy jó pedagógusra az általános iskolákban és a középiskolákban.

A bölcsészellenesség akkor kezdődött, amikor pár éve még Magyarországon évente 50-60 egyiptológust képeztek...

eMJe 2012.07.19. 17:51:21

@endike: sosem gondoltam, hogy eljön az a pillanat, amikor (részben) egyet fogok veled érteni, de ebben van valami :)

xylon 2012.07.19. 18:17:02

@online távmunkás: ugye azt erzed hogy egy 10millios orszag tobbszazezres felsooktatasa nem az 50-60 egyiptologustol fog osszeomlani. Innentol kezdve ez propaganda, megegy pont a magyar tarsadalomban ahol ket csoportot egymasra lehet haragitani.

xylon 2012.07.19. 18:19:54

@online távmunkás: mindenhol vannak korrupt politikusok de nem ilyen rendszerszinten mint Magyarorszagon.

@basel: az elvandorlas egyetlen szektorban jelentos es azok az orvosok, oket nem tudom elitelni azert mert ingyen tanultak es utana lelepnek. A jol kepzett mernokoknel pusztan lifestyle dontes hogy eljonnek-e vagy se mert otthon is megfizetik oket. Az alacsonyan kepzettek pedig altalaban nem beszelnek olyan szinten kulfoldi nyelveket hogy tartosan kinn tudjanak ragadni (aranyaikban az elso ket csoporthoz kepest ofkoz).

Ez a kivandorlo vs otthonmaradott is siman gumicsontproblema.

wip 2012.07.19. 18:28:17

József Attila után szabadon:...
sok urunk nem volt rest sem kába
birtokot orozni,s lopni tőlünk,
és kitántorog Ny.Európába pár százezer emberünk...
Sajnos, abból a fele sem jön vissza, mert ha megbecsülik a munkáját, minek is jönne?

fotengelyszimering 2012.07.19. 18:34:08

Nagyon szkeptikus vagyok abban, hogy ez az ország valaha is saját népének érdekét fogja szolgálni. Ahhoz két özönvíz kellene.
A rendszerváltás óta állandóan azt dumálják, hogy kicsit meg kell szorítani, de majd jobb lesz. Szart! Egyre jobban süllyedünk! Kevesebbet dolgozunk? Frászt!

Külföldön miért tud megélni, fejlődni ugyanaz az ember, aki a hazájában csak vegetál?? Pedig ugyanaz az ember!

A megélhetési politikusság élősködése(nulla civil szakmai karrierrel, nulla szakmai tudással, ajánlom parlament.hu-t, aki hőbörög), a mutyizás, a korrupció, a kapcsolati tőke alapján elosztás-visszaosztás, a nemzeti tulajdon (jelenleg pl a föld, korábbi kormányok alatt az ipar, a fontos ágazatok) ellopása/átjátszása megöli az országot!
Közben az emberek egymást ölik, jajj neked 500Ft-tal több jut, biztos lopsz, csalsz, míg fent milliárdok tűnnek el.

Undorító...aki teheti, vegye kezébe a sorsát.

bahahaha 2012.07.19. 18:38:04

@online távmunkás: A magyartanarok meg a nyelvtanarok mind bolcseszek. Hoppa.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2012.07.19. 18:38:08

A legnagyobb probléma itthon, hogy magasak az adók, mert mindenki adót csal, és mindenki adót csal, mert magasak az adók.
Ebben a helyzetben a mindenkori kormánynak a leghalványabb fogalma sincs, mennyi adóbevételt várhat el jövőre, ezért nem tud tervezni, ami miatt hatalmas lyukak tátonganak a költségvetésben, ami miatt menet közben kell változtatni a szabályokon, ami miatt a vállalkozók nemhogy öt-tíz, de egy évre sem tudnak előre tervezni, ami miatt minden vállalkozó rövidtávra rendezkedik be: fogd a pénzt és fuss, ki tudja mi lesz jövőre.
Ez sajnos már a lefelé spirál, ebből demokratikus körülmények között SOHA nem fogunk kijönni, ennek az országnak lőttek, teljesen mindegy, ki a főmegmondóember.

UnrealFCY 2012.07.19. 19:05:06

@kovi1970: bizony. Szamomra a valosag a legmeglepobb..2-3ev munkanelkuliseg, tobb 100 elkuldott cv, semmi valasz, de semmi.. Ezzel szemben kulfoldrol 2 het alatt 3 telefonhivas a szakmamban! Kommenteljem tovabb?

Kukiság · http://browhair.blog.hu/2014/12/13/jeff_639 2012.07.19. 19:05:38

@basel: ennyire azért nem egyszerű a képlet, ugyanis az "államilag finanszírozott képzés" makró szinten nem azt jeelnti hogy jött vki az űrből ő betette a pénzt az én diplomámba, és utána jól leléptem, hanem az én szüleim is adófizetők révén, azért fizetik az adót hogy én tanulhassak. Tehát ha az állam kivonul a felsőoktatásból akkor csökkenteni kell az adókat is. de ez utóbbi nem történt meg, tehát a szüleim -igaz közvetve- finanszírozták az én egyetemi tanulmányaimat. szóval ez a megközelítés amit te alkalmazol egyszerá de nem helytálló sajnos. Inkább azt mondanám demagóg, de nem akarlak sértegetni. Csupán jelzem, hogy kikérem magamnak a szüleim a keresztszüleim stb. nevében, hogy engem az állam taníttatott! az ehhez szükséges pénzt ők (is) hordták össze az állam zsebében, évek alatt. Egyébként meg az állam nem pénzeszsák csak egy újraelosztó szervezet, mint ahogy ezt te is kiválóan megtanultad az egyetemen...

fotengelyszimering 2012.07.19. 19:13:35

Na már kezd valaki, hogy bölcsész - mérnök ellentét. Pont erről beszéltem, hogy egymás haját tépjük, pedig:

pl.
Vona Gábor tanár (egy percig nem tanított)
Orbán Viktor szociológus gyakornok, jogász
Szijjártó Péter nemzetközi kapcsolatok és sportmenedzsment szakon diplomázott
Lázár János jogász
Mesterházy Attila nemzetközi tanulmányok + közgazdász (végre vmi van)
Pokorni Zoltán tanár
Varga Mihály közgazdász Marx K. Egyetem, címzetes főiskolai tanár
Gyurcsány Ferenc tanár

Sorolhatnám tovább.
Hadd kérdezzem meg: egy tanár vagy jogász vagy valósan szakmájában egy percig sem dolgozó közgazdász hogy a fenében irányíthat egy országot????

+ morális kérdés: Hogy van arca valakinek, akinek nulla (zéró)civil munkássága van, a !! ténylegesen dolgozó, produktív munkát végző emberek !! százezreinek életét elba***ni, őket sanyargatni?

Cerberus üvölt Viktor fülébe 2012.07.19. 19:17:50

@online távmunkás: Hosszú évtizedek óta 5 fő a maximálisan felvehetők száma, általában 1-2 fő diplomázik egyiptológiából. Korábban nemi is volt ilyen főszak. Marha nehéz amúgy bekerülni.

A magyar egyiptológusok egyébként degeszre keresik magukat a különböző ásatásokon. Nyugaton is keresett szakemberek.

Madárfejű Lajcsika (törölt) 2012.07.19. 19:31:19

A bölcsészek sem éppen egyformák:
Aki nyelvszakos, nagy eséllyel talál munkát végzés után.
A magyar szakos, andragógia szakos meg nem, kivéve ha van protekciója valahol, mert akkor bármi lehet belőle.

Ismerek szociológust, aki marha jól keres, médiához közeli területen dolgozik.

Egy másik szociológia szakos csaj meg kettesre lediplomázott és most call centeresként kénytelen dolgozni, nem is alkalmas másra, csak panaszkodik, hogy nem talál jó munkát.

Informatikust is ismerek, aki már itthon is gennyesre kereste magát, majd irány Amerika, ahol szintén nem él rosszul. Egy másik meg hasonló végzettséggel még itthon sem talál állást.

Amúgy a jogász és közgazdász, üzleti diploma mindenhol a világon jó befektetés (USA, Dél-Amerika, Közel-Kelet, Távol-Kelet), csak itthon nem. Még az ex-szocialista országok zömében is jó pálya a jogászi, de Magyarország ez alól is kivétel.
Ebben az országban semmi nem működik úgy, ahogy máshol.

r.kiss 2012.07.19. 19:35:56

Ha szar ez az ország, akkor az miattad (is) szar. Elmenekültél s most az "országot" szapulod. Ez igy könnyű. Sajnállak.

aeroller 2012.07.19. 20:04:43

Teljesen egyetértek a bejegyzés írójával..
Annyit tennék hozzá, hogy még egy dolgot tapasztaltam, ami utólag még sértő is kicsit. Itthon elhitetik szinte mindenkivel -legalábbis próbálják-, hogy sehol nem tartunk szakmailag egy külföldihez képest, pl.német, vagy brit kolléga, ám amikor külföldön kezdtem dolgozni gyorsan kiderült, hogy ez távolról sincs így, sőt.. A legtöbb magyar kollégám poros lába nyomába sem érnek az elmegetett "nagyok". Ezúton tisztelet minden volt tanáromnak, akiktől nagyságrendekkel több ismeretanyagot kaptam, mint egy átlag nyugat-európai szaki. És szégyellje magát mindenki aki a fenti elméletet plántálgatja a mai napig az itthon maradottak fejébe.

fotengelyszimering 2012.07.19. 20:13:44

@aeroller:
Teljesen igazad van!!!!

Mintha én írtam volna, csak eldurrant az agyam és felment a pumpa. :o)

pjm 2012.07.19. 20:15:02

@endike: Te kis hülye. A szocializmus alapvetése, hogy mindekni az általa a termelésben megtermelt javak arányában részesedjen annak hozadékából. Na ez van Magyarországon? Nem? Akkor tessék egy kicsit Marxot, meg Engelst olvasni és azután beszélni hülyeségeket. Vagy olvastad már akár egyszer is a kommunista kiáltványt? Ha vitatkozni akarsz egy eszméről, legalább ismerd meg...

pjm 2012.07.19. 20:19:14

@r.kiss: Nem elmenekült, hanem elzavarták a fingeszesek. A jogász jó pálya, csak a bibókollégiumban kell végezni és nem szabad a tükörbe nézni. Majd figyeljetek, ha nyernek a barna ingesek. Vidékemn már közel vannak hozzá. Ha megválasztottátok őket, tessék élvezni!!! Szerencsére a gyerekeim mennek...

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.07.19. 20:26:19

@pjm: ja hát papíron az a szocializmus :D valóságban olyan sose volt

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.07.19. 20:28:50

@aeroller: attól is függ milyen szakmáról beszélsz

meg aztán a csapatmunka sokat számít. Mo-on általában az van hogy van 1-2 ember aki húz, a többi meg lóg vagy béna (inkább e kettő fúziója haha)

a legnagyobb arca persze a lógósoknak van és ők tudják a legjobban előadni magukat

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.07.19. 20:33:26

@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: az adócsalás hatalmas tabu Mo-on, ahogy az állami dolgozók munkaminősége is

a média meg a blogok ezzel kb semmit se foglalkoznak, nem véletlen...

Dubaimaskepp · http://dubaimaskepp.blog.hu 2012.07.19. 20:33:58

@Környezettudatos: HA kicsit visszaolvasol kiderul, hogy Dubaiban vagyok es projektmenedzserkent dolgozom. (a konkret szakmat nem mondtam meg eddig sem)

Lehet otthon is boldogulni. En pont azon kevesek koze tartozom, aki otthon sem az ehhalal szelen allt, eleg jol eltem, soha nem voltak keyergondjaim (sot, jobban alltam anyagilan mint a nagy magyar atlag)

Csakhogy itt most: Ugyanez, kiszamithatoan, nyugodtan, munkamert megbecsulve, nem mutyizva, kenopenzezve, ismeroson keresztul munkat szerezve, szamlazgatva...

Ertekes vagyok a piacon, megvesznek rendes szerzodessel a valos tudasom ertekeeert, nem azert mert a haverom az igazgato, rendes eves szabadsagom van, ami otthon nem volt, jogaim vannak a munkahelyemen, van szerzodesem ami a munkaadomat is kotelezi, nem csak engem....

Osszefoglaljam: Nem allando problemamegoldas az eletem, hanem dolgozok ha letettem a lantot, nyugostan ELEK. Na ez hianyzott otthon.

Dubaimaskepp · http://dubaimaskepp.blog.hu 2012.07.19. 20:35:02

@r.kiss:

Nem szapulom az orszagot. Soha nem szapultam. Szeretem az orszagot, szeretni fogom a hibaival egyutt. De nem vagyok vak, nem akarok vak lenni. VAnnak hibai az orszagnak.... es nem tudom nem latni

Környezettudatos 2012.07.19. 20:36:05

@épészmérnök: Ha értőn olvasnád az írott szót - láthatóan nem bölcsész vagy - akkor megértetted volna, hogy a bölcsész dömpingre céloztam naívan. Azt azért ne vitassuk el, hogy n bölcsészre 10n mérnöknek és 1000n termelőnek kell jutnia egy országban. A termelő megtermeli a javakat a mérnökök (egyéb ilyesmi) munkája alapján az n bölcsész meg ennek a jólétnek/bőségnek a hátán már cizellálhat sokmindent. Olyan nincs, hogy 1000 bölcsész okoskodik és egy nem megfizetett ember tartja el őket. Ez van most, így a bölcsész mehet call centerbe türelmeskedni. Én csak jeleztem, hogy lehetett volna képezni a bölcsész fejét piaci igények mentén. Menjen bölcsésznek, de utána anya és apa törődjön bele, hogy még egyszer annyi ideig lóg rajtuk a csemete, mert kell tanulni valami eladhatót is.

Dubaimaskepp · http://dubaimaskepp.blog.hu 2012.07.19. 20:38:17

@aeroller:

Nem ertek veled teljesen egyet. Mert tudod feflnott egy uj generacio (mai 30alattiak) akikre bizony ez mar nem igaz. Viszont bennuk van a kurva nagy ontudat, hogy ok mekkora csaszarok mert magyarok...

Tudod hany MALEV pilotat vettek at az Emirateshez? HA jol tudom harmat.Sztyuvikat a Flydubaihoz? alig nehanyat... PEdig ezek egzakt szakmak. Merheto, teljesitmennyel, nemzetkozi sztenderdeken...

Dubaimaskepp · http://dubaimaskepp.blog.hu 2012.07.19. 20:42:14

@basel:

Nem ertek egyet: A Te es a hozzad hasonlok oktatasat a szuleid fizettek az o adojukon keresztul. Errol mar megirtam a kovetkezo posztot csak meg le kell forditanom magyarrol magyarra, mert az itteni gepemen nincs ekezet, igy meg nem akarom feltenni.

(Amugy koltsegteritesesre jartam, tehat reszben az allam finanszirozta az oktatasom- nem mellesleg most 36 eves fejjel jartam masoddiplomara, kulfoldi tapasztalattal a hatam mogott- elkeserito az oktatasban uralkodo szemlelet. )

Dubaimaskepp · http://dubaimaskepp.blog.hu 2012.07.19. 20:45:57

@dev567:

En azert remelem, hogy egyszer majd lesz visszaut azoknak akiknek van valasztasi lehetoseguk... Nyilvan nem mindenkinek,mert ugy kialakulnak a kotodesek, de akkor is... talan egyszer, majd...

Dubaimaskepp · http://dubaimaskepp.blog.hu 2012.07.19. 20:48:17

@Környezettudatos:

Alapvetoen igazad van, csak egyet ne feledj el. CSak rovid tavon igaz amit leirtal. Hosszu tavon a kutatora, bolcseszre baromi nagy szukseg van, mert ok fognak olyan erteket teremteni amelyek a munka alapu tarsadalombol, tudas alaput csinalnak.

Es nalunk most pont az van, hogy asztalokent tobbet lehet keresni mint tanarkent, ezzel megesszuk a jovonket...

Dubaimaskepp · http://dubaimaskepp.blog.hu 2012.07.19. 20:52:04

@endike:

Egyszer egy nagyon okos ember megfogalmazta ezt nekem> Egy munkahelyen mindenkinek megvan a maga kis felelossegi kore,munkaja es ezek a felelossegi korok ugy allnak ossze mint egy kockas fuzetben a kockak. MIndenki a maga kockajaban dolgozik. De Magyarorszagon mindenki atnyulkal a szomszedos kockakba, belekap azokba a dolgokba, amiert nem lehet felelossegre vonni, mert az alapvatoen nem az o dolga, viszont amikor a sajat dolgaert felelossegre vonjak, azt mondja, hogy azert nem csinalom jol a dolgom, mert lam, mennyi mindent csinalok, olyat is ami nem az en dolgom lenne...

Nincs felelosseg... ez a lenyeg

Gerry. 2012.07.19. 21:05:17

Erdekes, a hasonlo posztokban mindig a gazdasagi kerdesek kerulnek kiemelesre, mint fo szempont. Ami termeszetesen igy is van, nyilvan a legegetobb mindenkinek az egzisztencia kerdese. Tiszta sor. Azonban mindig hianyolom annak felemlegeteset, hogy a "kulfold" mint olyan nem csupancsak azert vonzo, mert a fizetesek magasabbak, de a kiadasok jelentekeny resze viszont konkretan alacsonyabb, vagy kozel azonos szintu (leszamitva a lakhatast). Hanem azert is, mert az eletminoseg mas. Amihez persze kell penz, tiszta sor. De kedves emberek, jo munkamoral, alapvetoen logikus allamapparatus, stb mind-mindg kell. Persze ezek ok-okozati viszonyban is vannak egymassal, magyaran azert nincs penz, mert a mentalitas olyan milyen. De aligha vagyok azzal egyedul, hogy akkor is a hideg kirazni Mo.-tol, ha tortenetesen svajci atlagbeekkel operalna. Mert a franya mentalitas, agyamentseg, agyonadoztatas, balkani tebolyda ettol meg jelen lenne. A mentalitas pedig nem csak penzkerdes.

Mas: az oktatashoz. Meglehet a diplomaval kivandorlok megkarositjak az orszagot, de mondjuk megkerdojelezheto szocialis juttatasokra, mint amblokk kidobott penzre mennyit kolt az orszag..? Allami finanszirozottsag (ami persze egyre szukul) helyett hanyan valasztottak volna, hogy fizetik a teljes tandijat, csak kevesebb adot hamoznanak le roluk? Magyarorszag eves szinten iszonyatos penzeket herdal el, amikrol kulonosebben szo se esik - a felsooktatasra latvanyos mutogatni, de roghozkotni emebereket mar nem lehet. Sot, most lehet a legkevesbe, mert pl. egyre tobben eleve kulfoldre mennek diplomazni is, ki-ki szintjenek megfelelo egyetemre. Meglehet meg jobban is kijonnek nehanyan anyagilag igy, arrol az aprosagrol nem is beszelve, hogy a magyar felsooktatasrol csak Mo.-on hiszik, hogy vilag es europahiru. A vilagot es europat meg nem ertesitette errol senki, sajnos.

No_Fidesz_No_Problem 2012.07.19. 21:10:30

@basel:

"Nos ők (mi) megkárosították az országot a diplomájuk árával. "

*

Hülyeség.

A diplomád annyit ér, amennyi hasznát tudod venni a munkaerőpiacon.

Ha a magyar diplomáddal - és a fedezetét adó szakmai tudással - Magyarországon a hideg vízre valót se tudod megkeresni, akkor az a diploma a számodra hasznavehetetlen, értéktelen.

DDD3 2012.07.19. 21:11:46

Jómagam is külföldön dolgozom. Számomra Magyarországon nem a szegénység az elszomorító, mert többféle szegényebb de boldogabb országban is jártam. Az acsarkodás az elszomorító, a frusztráció, a politika folyamatos hazugsága, a mindig más a hibás szemlélet. És tessék csak itt visszaolvasni. Komolyan bazdmeg még azon is vitatkoztok, hogy kell e bölcsész vagy sem. Szépen beleálltatok ti is ebbe szarba, megette az agyatokat és észre sem veszitek. Frusztrált pöcsök vagytok, és fogalmatok sincs milyen az nem frusztrált pöcsnek lenni. Na már ezért is érdemes, legalább egy kicsit külföldre menni, hogy lássátok milyen az, amikor együttműködnek az emberek, nem személyes sértés a kritika, tanulnak az emberek a hibáikból és elküldik a picsába azt a politikust, aki hülyeségeket beszél, vagy sokat ígér alap nélkül. Otthon meg isszák a szavaikat, bálványozzák őket, már-már messiási státuszban vannak. Vegyétek észre, a sorsotok (nagy részben) a kezetekben van. Felakasztani mind és megtanulni végre együttműködni!

Dubaimaskepp · http://dubaimaskepp.blog.hu 2012.07.19. 21:24:16

@Gerry.:

Javaslom a Josagok Dubaiban posztomat. Pont arrol irok, hogy miert jo itt... es ez nem csak a penz

kaskala 2012.07.19. 21:25:52

jo erzes frocsogni haza,hogy milyen saz ez az orszag,de ez az orszag adott nektek eletet..szanalmas fergek..

Dubaimaskepp · http://dubaimaskepp.blog.hu 2012.07.19. 21:26:24

@DDD3:

Nem ertek egyet az ordenare stilusoddal,amit irtal abban csak reszben van igazad.

Illetve igazad van, de az emberek nem tehetnek rola, hogy ilyenek. A rendszervaltas ota azt sulykoltak mindenkibe, hogy meg egy kis erofeszites aztan jobb lesz... Aztan eljottek azok az evek, amikor ra kell ebredni. Nem lesz jobb...

Es az emberekbol ez a csalodottsag szol

Dubaimaskepp · http://dubaimaskepp.blog.hu 2012.07.19. 21:39:19

@kaskala:

Ez az orszag adott eletet, majd vette el a meltosagot es probalta elvenni a tartast es gerincet, amit a szuleim es dedszuleim neveltek belem...

Az elet onmagaban semmit nem er. Csak van miert, van hova...

DDD3 2012.07.19. 21:53:14

@kaskala: Egyáltalán nem jó érzés. És nem az ország adott életet. Anyám adott életet és áldozatos munkával felneveltek a szüleim ellenszélben, a tanáraim áldozatos munkával megtanítottak, amit tudnom kell, ellenszélben. Majd munkába álltam és dolgoztam és adóztam egy csomót és azt láttam, hogy nem lesz belőle semmi.

DDD3 2012.07.19. 21:58:03

@Dubaimaskepp: Joogs, és elnézést kérek. Sajnos én is egy frusztrált pöcs leszek, ha arra gondolok, hogy Európa egyik legjobb helye lehetne Magyarország. Szinte minden adott hozzá. És ehhez képest mi lett.

Mert szeretem a hazámat de már megfojtott a légkör.

Azért legkésőbb 2006-ban mindenkinél le kellett volna esnie a tantusznak, de továbbra is csak az ígéreteknek bedőlés megy és a sült galamb várás és az álproblémákon rágódás és a valódi problémák szőnyeg alá söprése. És még mindig annak hisznek az emberek, aki nagyobbat ígér, vagy annak, aki rá tud mutatni valakire, hogy Ő a hibás mindenért.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.07.19. 21:58:04

@dabadab: Az angoltanár, franciatanár és a magyartanár szakok a pedagógia szakterülethez tartoznak, nem a bölcsészethez. Nézd meg a felvi.hu oldalán például az ELTE-PPK mesterszakjait.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.07.19. 21:59:09

@xylon: Mindenhol úgy érzik, hogy náluk a legkorruptabbak a politikusok :)

DDD3 2012.07.19. 22:04:39

@Dubaimaskepp:

"@dabadab: Az angoltanár, franciatanár és a magyartanár szakok a pedagógia szakterülethez tartoznak, nem a bölcsészethez. Nézd meg a felvi.hu oldalán például az ELTE-PPK mesterszakjait.
"

Látod, erről beszélek. Aprítják egymást, a semmiért.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.07.19. 22:05:44

@xylon: Én érzem, de azt is érzed, hogy az ország lakosságának a többsége nem járt egyetemre vagy járt, de fogalma sincs a felsőoktatási rendszerről. Amikor elkezdtek cikkezni az egyiptológus túlképzésről, akkor jött ez a nagy bölcsészutálat.

@Cerberus üvölt Viktor fülébe: Most 10 fő az ELTE kerete, de korábban több volt. Én egyébként csak 2 egyiptológiát végzett embert ismerek, az egyik nem a szakmájában dolgozik, mert nem kapott állást, a másik pedig a szakmában dolgozik, rendszeresen jár egyiptomi ásatásokra, de nem tudna önállóan megélni belőle...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.07.19. 22:07:31

@DDD3: Ne tévesszük össze az értelmetlen vagdalkozást a tények kijavításával.

Józsi bácsi, a frappáns visszavágások nagymestere 2012.07.19. 22:09:25

@xylon: tényleg nem az 50 egyiptológussal van a gond, hanem azzal, hogy ma magyarországon 54(!) helyen képeznek tanárt, akiknek a 95%-a persze nem a szakmájában helyezkedik el...

DDD3 2012.07.19. 22:09:57

@online távmunkás:
Az adott témával kapcsolatban mennyire relevánsak és előrevivőek a kommentjeid?

DDD3 2012.07.19. 22:13:01

@online távmunkás:
Na jó, befejeztem a sörivás közbeni kommentelést...

Sierrababa 2012.07.19. 22:28:39

Szívemből szóltál...Imádom Magyarországot, szeretem a Balatont...de 4 éve eljöttünk, és nem is nagyon látom, hogy mostanában visszamennénk...már itt érezzük magunkat otthon, itt vannak a barátaink, a munkánk, az életünk...

seagull 2012.07.19. 22:39:19

@Gerry.: "Hanem azert is, mert az eletminoseg mas. Amihez persze kell penz, tiszta sor. De kedves emberek, jo munkamoral, alapvetoen logikus allamapparatus, stb mind-mindg kell. "

Végre láttam ilyet is leírva. Mennyire így van!

Ma Ő, holnap Te vagy Én ? · http://dawmar.blog.hu 2012.07.19. 23:11:03

már a Határetkelő is itt van,ajánlom olvasni minde trollnak:
hataratkelo.blog.hu/2012/07/19/az_eletunk_pokol_lett?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2012_07_19&utm_campaign=index

Én is 12 éve "leléptem" azóta ÉLEK,igy nagybetűvel, aki nem hiszi,menjen külföldre,akinek meg jó otthon élvezze,de hogy én vissza nem megyek az tuti!!!!

Környezettudatos 2012.07.19. 23:14:07

@Dubaimaskepp: Hosszútávon is igaz, ha igaz az is, hogy egy adott ország termeli a nem termelőket. Csak tudásból nem lehet megélni. A tudás alkalmazásából lehet megélni. Namost hiába van nekünk határtalan mennyiségű okos (?) emberünk, ha egy sem hajlandó értéket teremteni, mert neki a diplomája okán jár minden. A magyar értelmiség gyönyörűen felmutatta a saját hülyeségét az eltelt évtizedek alatt. Posztharcok, a tehetségek hátán evickélése a többségnek, kirakat eredmények....és a szokásos széthúzás.

Környezettudatos 2012.07.19. 23:16:26

@seagull: Igen, az állam kezében van az ütő és le kéne ütnie a labdát...rendbe kéne tennie magát, utána elérnie, hogy versenyképes fizetések repkedjenek az állásinterjúkon....és akkor lehet a morált követelni. Ma a legtöbben felmentik magukat a lógásért és valljuk be, nehéz elítélni az ilyen embert, amikor 100000 forintból kéne megélnie és fejlesztenie a mikroközösségét. :) Vicces.

basel 2012.07.19. 23:41:16

@Dubaimaskepp:
Ez így ebben a formában nyilvánvalóan nem igaz. Az államilag támogatott oktatásnak nem előfeltétele, hogy a szüleid adót fizessenek, hogy legyenek egyáltalán ismert szüleid, rokonaid.
Az oktatás olyan közjószág, amivel a jövőbe fektet be az ország nem kis összegeket, és nyilván nem kívánatos, hogyha ezek a befektetések a megtérülésük előtt elmennek más országokat boldogítani.

Valószínűleg nem a röghöz kötés a megoldás, és nem dobja fel a közhangulatot az sem, ha az oktatás ingyenességét kötöm otthon lehúzott évekhez. De ha már erről a témáról beszélünk, pláne diplomásként, értelmiségiként, akkor nem kéne ennyire rövidlátóan csak szubjektíven, az egyén szemszögéből nyavalyogni.
Adott probléma, hogy ha rossz gazdasági körülmények közé kerül az ország legelőször a legmobilabb, legértékesebb munkaerő lép le, beindul az agyelszívás, és ez csak kumulálja a problémákat. Erre kell egy kormányzati válasz, és ha nem tetszik a mostani, állj elő jobbal! (Attól kíméljetek meg, hogy "legyen jobb Magyarországon, és akkor majd nem mennek el", próbáljunk egy kicsit felnőni a feladathoz:)

DDD3 2012.07.20. 00:03:56

@Környezettudatos:
Úgy vélem, hogy az, amiről te beszélsz (a felülről lefelé építkezés), már megbukott. Csak a mikroközösség építése, és az onnan való előrelépés, majd a politikára való nyomásgyakorlás, illetve az alulról érkező képviselők helyzetbe hozása segíthet. 23 éve várunk arra, hogy az állam leüsse a labdát

Dubaimaskepp · http://dubaimaskepp.blog.hu 2012.07.20. 00:04:49

@basel:

Most igy hajnal kettokor nem jut eszembe mas megoldas, de az adminisztrativ korlatozas nem celravezeto az tuti. A szabad verseny korlatozasa soha meg jora nem vezetett.

Es szerintem nem ott van a gond, hogy jobb e MAgyarorszagon vagy nem... nem ez inditotta el a kivandorlasi hullamot, hanem, hogy mostanra mar a remeny sincs, hogyvalamilyen iranyba haladunk.

Pan Modry 2012.07.20. 00:35:18

@Dubaimaskepp:
En nem hiszek abba hogy csak egy kis erofeszites es jo lesz.
Szerintem a legfontosabb hogy folyamatosan erofeszitest kell tenni, es ha az erofeszites iranya megfelelo, abbol teljesitmeny lesz, a teljesitmenybol pedig egy jobb let.
En ezt inkabb egy folyamatnak latom, amiben sohasem lehet hatradolni, de ha mindez folyamatos akkor a folyamatos novekmenynek evtizedes tavlatban szep eredmenyei lesznek.

Ez egyebkent hianyzik Magyarorszagrol, itt tul sokan varnak csodat, es aki csodat var, annak a legegyszerub csodat igerni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.07.20. 01:06:11

@basel: Ennyi erovel az is megkarositja az orszagot, aki bar diplomat szerez, de soha nem dolgozik a ( diploma altali) szakmajaban, netan beall a gyarba szalag melle ... Abban az esetben ugyanugy felesleges penzkidobas volt...

Viccet felreteve, mindig lehet valakit talalni, akibe bele lehet rugni.

xylon 2012.07.20. 01:09:50

@tildy:): az orvosok jelentos resze vegzes utan gyogyszercegeknel lesz effektive sales-es.

Ez sokkal nagyobb kart okoz mint a kivandorlas.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.07.20. 01:28:36

Mikor Gyurcsány azt mondta el lehet menni,felszámoltam a cégeket és elmentem--először rossz döntés(London),aztán másodikra bejött.
Igazából azokat tudom nagyon "sajnálni",akik diplomával esetleg diplomákkal elmennek és aztán gyorséttermekben,meg farmokon,halüzemekben,stb. végeznek olyan alulfizetett aljamunkákat amikre már az arab bevándorló sem néz rá.De kénytelen,hiszen amelyik diploma otthon sem ér semmit,az jó eséllyel máshol sem.
Ráadásul meg nem értenek semmihez,legtöbbször semmiféle kétkezi,jobbanfizető munkára sincs esélyük--na ezeknek kár volt egyetemre járni.

Pan Modry 2012.07.20. 01:48:55

@HK417:
Szerintem sokaknak ez csak atmeneti hogy mekiznek.
Csinaljak addig ameddug belerazodnak az uj eletbe, majd viszonylag hamar valtanaj.

Intizar 2012.07.20. 02:00:19

@Cerberus üvölt Viktor fülébe: Nyugi. Nem tudja, mi az egyiptológus. Csak valami irtózatosan haszontalanul hangzó dolgot akart kitalálni, ennyire futotta neki. Ötven, hatvan, jó vicc. Németesből volt talán annyi egy évfolyamon már húsz évvel ezelőtt is.

klacus 2012.07.20. 05:31:09

JAh végre szívesen látnám már az életpályamodellt, a hazai átlagbérre is....

Muad\\\'Dib 2012.07.20. 08:33:57

Jajj, de aranyos blog. Na persze, lehet szeretni ott élni, sőt biztos kellemesek a körülmények, jó a pénz. Igaz ez leginkább annak jó, aki nem túl finnyás erkölcsileg, meg gerincileg, lévén lényegében ezt a fene nagy jólétet effektíve rabszolgasorban tartott munkásokkal érik el. Persze a felséges projekt manager úrnak nyilván ilyen apróságok nem bántják a szemét. De tudod mit, Észak-Koreában is jól lehet élni, ha pont olyasmiben vagy profi, amire szükségük van...

Cumi 2012.07.20. 08:37:44

@kaskala: Már csak az a kérdés, hogy milyen életet adott. Ahol nem mondhatod el a véleményed, mert másnap indoklás nélkül kirúgnak. Ahol a 80 éves még százezrekért tanácsadó, a fiatalnak meg nincs munkája. Nem ezt az életet kértem.

Dubaimaskepp · http://dubaimaskepp.blog.hu 2012.07.20. 08:57:20

@Muad\\\'Dib:

Tudod ezenmar gondolkodtam hogy errol irok egy posztot...

Alapvetoen teljesen igazad van, mar ami a rapbszolgamunkasokat illeti, de nem latsz egy nagyon fontos dolgot. Valojaban ez itt nem mas, mint az egesz vilag lekepezodese parezer negyzetkilometeren.A te joletedet nem a rabszolgamunkasok biztositjak? Dehogynem. (olcso fa del amerikabol, olcso laptop, teve stb kinabol, call center indiaban, pakisztanban gyartott Nike polo stb stb)

Csak itt nincs meg az a sokezer kilometer ami elrejti a szemed elol ezeket a dolgokat, hogy aztan a tudatlansag labain allo erkolcsi magaslatrol szonokolj.

Arrol meg nem beszelve, hogy a szerencsetlen indiai, pakisztani azert menekul ide, mert otthon Neked varrna ehberert a NIke polot, itt meg legalabb etelt tud tenni az asztalra, abbol a penzbol, amit te a benzinert kifizetsz...

(nem mellesleg az en vilaglatasomon nagyon sokat valtoztatott, hogy szembesultem a harmadik vilag (nem csak penzbeli) szegenysegevel)

notib 2012.07.20. 08:57:30

Kár ragozni a dolgot, kicsi országunknak egyetlen, de sajnos alapvető baja van...

Itt mindenki remekül ért a MÁS MUNKÁJÁHOZ....

Nálunk zseni politikusok, fodrászok, taxisok, postások vannak, akik a világ minden dolgához értenek, csak a politika valahogy nem működik, a taxis maffia sem akármi, a posta csak tévedésből viszi időben és pontosan a küldeményeket, a figarók hajkölteményeitől megáll az ész és egyhelyben topog...

ha mindenki a SAJÁT MUNKÁJÁHOZ értene, akkor tényleg az IMF-EU jöhetne hitelért kuncsorogni, és nem fordítva...

atiz 2012.07.20. 09:01:12

@O.D. N.SZ.B.: ebben a diplomas visszateresben szerintem ne remenykedj: a kivandorlassal jaro nehezsegek egy atmeneti idoszak utan elhalvanyulnak.

Magyarorszag kizart, hogy rovid idon belul tudna egy olyan elheto kornyezetet biztositani, amivel visszacsabithatja az elvandorolt munkaerot.

Amikor meg mar megszoktad a kornyezeted - esetleg csaladot alapitottal - mi a francnak cihelnel megint ossze? A rossz emlekek visszatarto erejerol nem is beszelve...

Szoval ne altasd magad, ez a folyamat csak lassulni tud, visszafordulni aligha.

Illetve egy esetben: ha ven hulye leszek, a gyerekek mar a maguk utjat jarjak, es nekiallok szentimentalis barom lenni. Bar ahogy az egeszsegugyet nezem, majdnem kizart, hogy a nyugdijasgeneracio visszavandoroljon a szulofoldjere.

Muad\\\'Dib 2012.07.20. 09:04:27

@Dubaimaskepp:
Azért van egy apró különbség. Én nem szívesen vállalnék munkát mondjuk egy pakisztáni gyárban vezetőként. Arra valóban nincs ráhatásom, hogy mit csinálnak ott, de nem kívánnék aktívan részt venni benne.
Épp ezért tartom borzalmasan álszentnek az európai (na meg USA) demokráciákat. Vannak rossz diktatúrák (ezek nem azt csinálják, amit mondunk nekik), meg vannak jó kizsákmányolók, mert ők a barátaink.
Egyébként Magyarországnak is jobban menne, ha a kinti körülményeknek megfelelően dolgoztatná az embereket, de az ugye mondanom sem kell, kissé fura lenne itt. Ezért nem korrekt ilyen téren összehasonlításokat tenni.
Egyébként bocs, ha kissé nyers voltam, de még korán van, és kösz a választ.

Dubaimaskepp · http://dubaimaskepp.blog.hu 2012.07.20. 09:19:42

@Muad\\\'Dib:

Ezert irtam, hogy nem latod globalitasaban a vilagot. Azt irod, hogy alszentnek tartod az europai/ amerikai demokraciakat. Csakhogy Magyarorszag ugyanebbe a sorba tartozik. Mi vagyunk az 53. leggazdagabb orszag a vilagon (ha jol emlekszem,de valahol itt) es bizony mi ugyanugy kizsakmanyolunk.

Es attol, hogy te nem vallalsz pakisztani gyarban munkat, hogy en nem utom minden nap korbaccsal a pakisztani munkasokat, attol meg mindketten ugyanolyan haszonelvezoi vagyunk a harmadik vilag leigazottsaganak.

Kettonk kozott a kulonbseg csak annyi, hogy a rendszer teged tavol tart attol, hogy kozvetlenul latnod kelljen az ehezo kisfiut, aki varrja a polodat. Te csak(nem tudom mit dolgozol pelda) megbizast adsz a fuvarcegnek, meg a beszezonek, hogy rendeljen egy kontenernyi NIKE polot Pakisztanbol.

Es tedd a szivedra a kezed. te sem adsz egy nadragert 40.000 forintot, csak azert, mert az a jolfizetett nemet munkas varrja, havi 2000 euros berert plusz szocialis ellatasert.

Muad\\\'Dib 2012.07.20. 09:27:32

@Dubaimaskepp:
Egyáltalán nem vagyok vak, pontosan tudom, milyen körülmények között készülnek azok a cikkek, melyeket itt megveszünk. És valóban nem fizetnék az általad említett összeget egy nadrágért, de fizetnék valamivel jobb árat érte, ha például tudnám, hogy nálunk, vagy a környéken készült. De ugye ez nem fog menni, hiszen a jóságos demokráciának hála a hazai ipart kivégezték, lévén nem versenyképes a rabszolgamunkával. Persze, lehetett volna ez ellen tenni, de az ugye a kényelmes Európának már túl nagy szó. A Free Tibet (mintha egyébként Tibet, nem egy elnyomó teokrácia lett volna) táblával rohangálni, meg bedobni pár sört még megy, de ezen túl már felelősen gondolkodni nem sikerül...
Egyébként például Kína, ahol nyilván továbbra is fényévekre vannak a munkakörülmények az Európaitól legalább minimálisan halad a normális irányban, ugyanis rengeteget javultak az utóbbi 10 évben a munkakörülmények. Ennek ellenére ők mindig megkapják ezt az arcukba, mert ők a rossz diktatúra kalapba kerültek...

csi szi 2012.07.20. 09:59:02

@xylon: Dehogynem, rendszerszinten is. Mi az hogy. A világ nagyobb részében legalább olyan korrupt az elit, mint nálunk. Mondjuk a "nagy" Nyugaton nem, bár ott is van, csak ízlésesebben csinálják, illetve jobban leplezik. Illetve már rég túljutottak azon a korszakon, amikor lejátszották, hogy ki lesz a kerítésen belül.
Magyarország legfőbb baja inkább az egymást visszarángató, irigy, örök pesszimista, széthúzó, dögölgjön meg a szomszéd tehene is mentalitás. Ami persze nem jelenti azt, hogy a politikai elit legtöbb tagja nem érdemelne meg egy súlyos börtönbüntetést, az világos. Csak hát ez az elit közülünk vétetett, olyan, mint az átlag, nem valami kívülről érkezett élősködő sereg, akikkel szemben mi mind becsületesek vagyunk.
Olyanok vagyunk mint a görögök, lusták vagyunk, szeretünk hitelből költekezni, nem szeretünk adózni, szeretjük a rokonságunkat közalkalmazottnak felvetetni, már ha módunkban áll stb.
Ettől függetlenül a görög (és általában a déli) ember hozzáállása az élethez még mindig sokkal pozitívabb. Mi meg félúton vagyunk, szeretnénk olyanok lenni mint az osztrákok meg a svájciak, skandinávok, példaképnek tekintjük őket, de reménytelenül balkán vagyunk.

stabiloboss 2012.07.20. 10:15:35

köszönöm, hogy leírtad a cikkben helyettem is a gondolataimat! pontosan így éreztem én is, mikor megismertem a működő rendszert.

Gerry. 2012.07.20. 10:38:32

@Muad\\\'Dib: Mikozben valodi szelsosegeket pufogtatsz el (bar nem tudom konkretan hany nyugati dolgozik pakisztani gyarakban felsovezetokent), amiknek a relevanciajat nemileg csokkenti, hogy adott orszagokban iszonyatos korulmenyek (is) vannak, nem putszan egyes munkahelyek sajatja ez (illetve a jobb munkakorulmenyek dragabb munkaerot is jelentenek. Kinaban jobbak a korulmenyek es a fizetesek, s lam, szamos ceg attelepiti a gyartokapacitasat Vietnamba es Indoneziaba, leven Kina kezd tul draga lenni), magyaran erosen borgozos elkepzeles Eu standardokat elvarni toluk, elfelejted, hogy az oly sokat melgetetett Nyugat alapvetoen heveny csuklorohamot kapna a magyar munkakorulmenyektol. Nem a fizetesekre gondolok, hanem pusztan a munkavallalok sokszor csupan papiron letezo jogaira, esatobbi, esatobbi, esatobbi. Nem mindig es mindenhol, de aranyaiban igen.

Muad\\\'Dib 2012.07.20. 10:43:36

@Gerry.:
Ó, persze, biztosan sokkal jobbak a "működő" Dubai-ban a munkakörülmények. Ugyanis az egész megjegyzésem innen indult. Hogy amennyiben leírjuk egy rendszerről, hogy milyen remekül működik, egy másikkal szemben, esetleg meg kellene nézni ennek az alapját is...

kaskala 2012.07.20. 11:30:04

kaskala 2012.07.19. 21:25:52
jo erzes frocsogni haza,hogy milyen saz ez az orszag,de ez az orszag adott nektek eletet..szanalmas fergek..

ezt a bejegyzést nem én írtam.
a: Blog.hu válaszértesítő [commentnoreply@blog.hu]
üzenete alapján kerültem ide, most, előtte a blogot sem olvastam.
nem értem, hogy szólhatott hozzá valaki a nevemben.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2012.07.20. 12:16:43

@Környezettudatos: akkor számoljunk. 1010n termelő+mérnöknek jó esetben legalább 1010n gyereke van. ezeket tanárok oktatják, azok meg bölcsészek. számoljak tovább, vagy rájössz, hogy hülyeség amit írsz.
ettől még túlképzés van bölcsészből. ha nem lenne túlképzés, nem lenne ekkora a bölcsész-munkanélküliség.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2012.07.20. 12:22:27

@kaskala: érdekes, nekem azt mondták, az anyám szült engem. és amikor a fiam született, akkor se volt ott az ország. szerencsére.
amikor viszont adót fizetett a cégem, akkor bizony ott volt az egész ország, mindenki tartotta a markát, hogy még-még-még.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2012.07.20. 12:31:36

@Muad\\\'Dib: TE végzed ki a magyar ipart. nincs olyan, hogy valamivel többet fizetnél szívesen, ha itt készülne. van a kínai ing ezerért, a magyar ötezerért, a német meg tizenötért. a nép az ezrest veszi, a gazdagok meg a németet. mivel te se veszed az ötezrest, ezért a magyar ipart TE végzed ki. ennyire egyszerű. csinálj egy ruházati céget, tegyél bele pénzt, munkát, kockáztass, és akkor nem kell hisztizni, hogy nincs magyar.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2012.07.20. 13:44:50

@kaskala: oké, akkor annak ment, aki használja a fiókodat. nincs harag :)

Környezettudatos 2012.07.20. 15:30:57

@milliliteratura: Kicsit nézz utána. Igaz, hogy egy bölcsész lehet tanár, ha elvégzi a tanárképzést, de egy tanár soha nem bölcsész.

Szerintem te is bölcsész karon végeztél és most mindenáron hasznosnak akarod beállítani ezt a semmire nem jó tudást, amit kaptál.

Hogy értsed a bölcsészek problémáját, itt egy vicc. Szakállas, de igaz:

Mit mond a közgazdász a bölcsésznek?
- Egy sajtburgert és egy kis sültkrumplit kérek szépen!

xylon 2012.07.20. 16:08:30

@Környezettudatos: szerintem kozepiskolaban csak tanarkepes bolcseszdiplomaval lehet tanitani. Pl torteneszkent vagy angolszakoskent kezded es kesobb elvegzed a tanitashoz szukseges krediteket is.

Tehat tanar==bolcsesz.

De ez a bolcseszek folyamatos fikazasa mar kezd rendkivul kisstilu lenni.

Tovabbiakban ezt a cikket forgasd:

mandiner.blog.hu/2012/02/27/felsookositas_6_kiskate_reformereknek

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2012.07.20. 22:21:04

@Környezettudatos: akkor most jön a vicc poénja: közgazdász lennék :)
ha tévednék, elnézést, de mintha az én időmben elég kemény átfedések lettek volna a tanárok meg a bölcsészek közt, de mivel a bölcsészek közül max szociológusokkal, esetleg szociopatákkal lógtam, fogalmam sincs, ki kicsoda a bölcsek közül.

alte trottel 2012.07.21. 03:00:37

@franc0:
Lófausztot nem lehet!
És Lézerjani? És Vitézy Dávid? És bármelyik polgármester? Képnek az ő viselője?

pszichonauta 2012.07.23. 02:14:01

Azt azért jó lenne megvizsgálni(és már előttem néhányan ebbe az irányba kacsintgattak), hogy milyen nép is vagyunk mi tulajdonképpen?

Anno, mikor a jogsimat csináltam, a pénztárcám valóságos pokollá változott, mert szükségtelen pótórák+ a vizsgabiztos-összedolgozva az oktatóval- kérte a jattot(végül átmentem máshova). Van olyan ismerősöm, akinek le kellett fizetnie a kukásokat, hogy elvigyék a szemetét.

Az ismerőseimnek csak egy töredéke fizeti rendesen az adót, és ezt úgy adják elő, mint valami "húú, én most milyen underground harcos vagyok, most bemutatok a rendszernek, én vagyok az igazságosztó" életérzést. Mikor mondom, hogy én rendesen fizetem, akkor minimum hülye vagyok, de kaptam már olyan megjegyzést is, hogy "persze, akinek van pénze, azt tudja fizetni". Itt gondolom erősen célzott arra, hogy én biztos vmilyen tisztességtelen módon szerzem a pénzt.

De nézzünk olyan témákat, ami nem 100%-ig személyes, hanem az utca embere is látja:
BKV-t mindenki szidja, és a többség bliccel. Mert koszos-büdös, ritkán jár stb... Az új buszok már rég megérkeztek, ergo nem büdös. Egy csomó járat kevesebb, mint 5 percenként jár. Tehát gyakran. Akkor ezek mire várnak még? A következő indok az lesz, hogy "azé, me' mások is vannak a buszon" ? Közben a külföldi ismerőseim meg megrökönyödve hallgatták, hogy nálunk milyen könnyű bliccelni a buszon. Az adómorált már nem is meséltem el.

Ráadásul senki sem vállalja a felelősséget. Mindig ez van: "Nekem azért szar, mert a főnököm/bölcsészek/oroszok/zsidók/pirézek ezt meg ezt csinálták".
Van olyan ismerősöm, aki még a jogosítványszerzési történetemből is a zsidóknál kötött ki.

Akkor miről beszélünk? Két ismerősöm azért veszett össze elég durván, mert az egyik beadatta magának a sertésinfluenza elleni védőoltást, a másik meg nem.
És nem csak itt, a külföldi magyarok között is sok az ilyen. Olyan helyeken, ahol nem keresnek rosszul. Ez egyszerűen bennünk van.

Szerintem ennek az országnak egy esélye van: ha a magyaroknak gyökeresen megváltozik a gondolkodásmódja.
Ha ez sikerül, akkor jobb lesz. Ha nem, akkor mind elvesztünk.

megmondo 2012.07.24. 14:51:45

Nos magam is azon gondolkodom, hogy új irányt veszek. A fizura nem panaszkodom, van szép családom, értelmes munkám. Ami zavar hogy nem igazán az alapján ítélnek itthon, amit teszel, hanem hogy kinek a seggét nyalod, ill ki kinek a felszopója és az érvényesül, te meg becsületes ember létedre nem boldogulsz.A boldogulsz a boldogsággal egy kiszámítható fejlődéssel egyenértékű elvont fogalom nálam. Minden nap küzdelmes és legfőképpen a kitettsége Mo-nak az ami bizonytalanná teszi az életet.Máshol sincs kevesebb mocskos ember ember mint itt, de talán százalékosan kevesebb mint nálunk. A béreket meg kellene emelni de ezzel elveszne a bedolgozói olcsóságában rejlő előnye az országnak.Ezért inkább a munkát terhelő adókat csökkentik( akarják), de ezzel neked nem lesz több pénzed a zsebben sajnos.

megmondo 2012.07.24. 14:56:33

@megmondo: Még annyit, ha kimegyek bármit elvállalok, a szar pakolást is megfizetik busásan és olcsóbb az élet, de lehet fejlődni itt válogatok, beszűkülten gondolkodom, ezért nehéz itthon váltani is.

euro_állás · http://www.euro-allas.hu/ 2012.07.24. 22:42:05

Az összes Nyugat-Európában élő ismerősöm jobban él jelenleg mint előtte itthon. Itthon is meg lehet élni, de picit több erőfeszítéssel. És persze kint sem hever a pénz a földön, sokan elfelejtik, hogy ott is dolgozni kell a pénzért.

fletwwod_mac (törölt) · http://fusimisi.blog.hu 2012.07.25. 17:14:07

,,Nagyon sok olyan magyarral beszélek itt, olvasok tőlük, akik baromira nem akarták elhagyni az országot. Szerettek otthon élni. Küzdöttek otthon. Újra meg újra… buktak és felálltak. És továbbra is csak a megélhetés határán egyensúlyoztak. De tehetségesek, bátrak voltak és keresték az újabb és újabb lehetőségeket. Aztán egyszer csak a következő lehetőség pár ezer kilométerrel odébb tűnt fel. Bár nehéz döntés volt mindent hátrahagyni, mentek.''

Posztoló akár az én életem történetét írta volna, de soha nem kommunikáltunk...
sajnos ez a helyzet.

Sokaknak nem adatik meg a lehetőség(többféle okból), hogy más országbsn is kipróbálhassák magukat. Érthetően tartanak attól, hogy mi lesz velük, de félelmüket az elmenőkre vetítik ki... ha nyíltan nem is vallják be félelmeiket.

Ha a siránkozók közül valaki állítja, hogy bizton *tud* Mo.-n megélhetést biztosító munnkát adni (azonnal) és alkalmaz is, akkor leveszem a blogomat és maradok... helyette az itthoni csodás új munkáról írok: ennyi.
Lehet jelentkezni, köszönöm!

fletwwod_mac (törölt) · http://fusimisi.blog.hu 2012.07.25. 17:25:36

@milliliteratura: Már ne haragudj, de milyen ipart?
Gépész lennék ui. de Mo.-n már nem kellek senkinek sem.

Más: vettem *magyar* májkrémet az xxx áruházban, rajta van, h magyar termék. Csak épp apró betűvel az is, hogy kb. 16%-a sertésmáj. Hökk! És a többi?
Szintetikus méz, ami méhet nem látott, megvan?
Vagy önts ki fél liter tejet, hogy reggelre legyen aludttejed... hehe.
Sorolhatnám, pl. növényi eredetű tejföl, tejszínhab, stb.
Felesleges, és meddő *ilyen* terméket előállító bármilyen ipart támogatni!

Hamis élelmiszerért fizethetek hamis pénzzel?

baro_ur 2012.08.24. 08:09:50

Szerintem Magyarország helyzete pontosan olyan nagyban, mint a BKV helyzete "kicsiben". Rengetegen azt mondják, h addig nem vesznek jegyet amíg szar minőségű a szolgáltatás. Csak ez sajnos nem így működik. Amíg nem vesznek jegyet az emberek, addig nem is lesz jobb. Egyszerűen nincs miből. És azok szívják meg akik megveszik a jegyet, mert hiába becsületesek nem lesz jobb soha.

Ugyan ez az adóval. Amíg az emberek nem fizetik be az adójukat hanem elcsalják, addig nem lesz jobb. Nincs miből. Ezért emelni kell az adókat, h legyen elég bevétel -> még kevesebben fogják befizetni. Catch 22.

Nekem sem voltak megélhetési gondjaim Magyarországon, nem ezért jöttem el. Mindig volt pénzem kajára. Csak egyszerűen demotivált annak a tudata, h az állam elveszi a fizetésem több mint 50%-át, nem kapok semmit cserébe, és ha becsületesen befizetek minden járulékot akkor 50 éves koromra tudok összekuporgatni egy panellakásra valót.
Velem egykorú ismerősnek meg saját vállalkozása van, az alkalmazottak minimálbérre vannak bejelentve (többit kapják borítékban), folyamatosan panaszkodik, h a kormány ellehetetleníti a vállalkozásokat, ki kell rúgnia ennyi meg ennyi embert, de azért 6 milliós autója van, nem részletre, lakás egy új lakóparkban, balatoni nyaraló épül..

Nekem ezek nem elfogaható kilátások.

hetykusz 2012.09.25. 22:43:56

1944-től az emberek nyomorban éltek... Senki sem ment külföldre, és túlélték azt az időszakot. Volt bennük tartás... A mai ember már rosszabb, mint egy díszhal... igények vannak, elvárások, meg a jólét iránti vágy, de úgy igazán senki sem akar megszakadni a munkától... elmegy inkább csicskának külföldre, mert ott minden jobb, meg egyszerűbb... meddig? addig, amíg ugyan oda nem jut az adott ország, ahol a magyarok vannak. A kényelmes külföldi lét magában hordozza, hogy a gyarmatok megtermelik az életszínvonalt, aztán a jóléti államok meg felélik. Jelenleg még működik a dolog, de lassan a gyarmatok lakói beszivárognak, és szép lassan elérik, hogy egy szintre csússzanak a gyarmatosítók a gyarmatokkal... idő kérdése... több vagyona nem lesz a bolygónak, csak igazságtalan elosztás. A bolygó népessége csak nő, tehát a javak újrafelosztása rövidesen megtörténik. Kína elkezdte...

Dubaimaskepp · http://dubaimaskepp.blog.hu 2012.09.25. 23:12:23

@hetykusz:

1. Szemelyes velemeny: Az emberek nem azert emigralnak, mert most rossz a helyzet, hanem mert azt latjak, hogy nem lesz jobb. A haboru utan mar javulas van, ezert sincs annyi emigrans.

Aztan a nyers szamok. (csak USA statisztikat talaltam, ebben a tobbi orszag nincs is benne)

2. Itt talaltam egy USA statisztikat 1900-1909 kozott 700,000-en emigraltak az USA-ba. Ugyhogy kicsit santit ez nopsztalgikus "merbezzegregen" minden milyen jo volt.

Forras:
immigration-online.org/560-hungarian-immigrants.html

3. A haboru utanrol ugyanitt csak ennyit: The post-World War II period saw the coming of several smaller immigrant waves that may have brought as many as another 130,000 Hungarians to the United States.

A 130,000 egy nagyobb varos am.

Szoval azt gondolom, hogy az ember (es ezzel nincs baj) mindig is olyan volt hogyha valahol jobb korulmenyeket sejtett, akkor ment. Igy volt ez 10,000 eve is, meg igy van ma is.

hetykusz 2012.09.25. 23:33:30

@Dubaimaskepp:

Szerintem jobb lesz... hidd el! Pontosítok! Hasonló lesz a helyzet európában, mint itt, mert öregedő társadalmak, és rövidesen az eltartottak száma magasabb lesz, mint a termelőké. Amerika sem véletlenül szenved. Jelenleg a mexikói bevándorlók a dél-amerikai betelepülők azok aki gondot okozhatnak. Római birodalom bukását érdemes tanulmányozni... rövidesen eljut európa erre a szintre.

erettsegizz.com/tortenelem/a-nyugatromai-birodalom-valsaga-es-bukasa/

A rabszolga a dolgozó... Egy fontos mondat mindent elárul.

"A tartományokból származó katonák nem tekintik hazájuknak Rómát és nem hajlandók harcolni érte."

Ezzel leírták szépen azt az okot, miért kell egy népcsoportnak összetartani, és a seggén maradni.
süti beállítások módosítása